dimarts, 25 d’abril del 2017

CONTE PREMIAT CATEGORIA FAMÍLIES - MIQUEL GALLARDO

Escalada a l’infern
Aquell dia vaig estar a punt de morir. Ho record perfectament. Eren les tres menys vint de l’horabaixa del segon diumenge d’abril de l’any 1923 quan vaig trobar-me penjat de la busca minutera del rellotge que corona la torre més alta de la ciutat. M’hi aferrava amb totes les forces possibles. Tenia cada múscul del cos en tensió i estava absolutament concentrat en no deixar defallir els deu dits que em subjectaven a la busca salvadora. Cada pensament, veloç, em recordava moments diferents i inconnexes de la meva vida. Una vida que fins aquell precís instant, quan vaig ser conscient que podia tenir ben aprop la seva fi, havia cregut, de manera íntima, que havia passat sense pena ni glòria. Però llavors vaig redescobrir una vida meravellosa, intensa, plena i satisfactòria, una vida plaent en sí mateixa. Vaig recordar la infància, tan oblidada, i em va venir a dir que havia estat un nin tremendament feliç. Na Gemma, el meu primer amor, tan llunyà... Només pensar en aquell estiu amb ella i vaig tornar a tenir aquella sensació de papallones volant per la panxa. Els amics, la família... un pessigolleig de vida em va recórrer l’espinada. Tot sempre tan senzill i tan comú, però tan satisfactori... I aquests pensaments inesperadament positius varen ser decisius per a aguantar allà, penjat, amb el món als meus peus, com sempre havia volgut, encara que no fos un desig literal, desitjant que cada minut que passava impulsàs la minutera per amunt fins arribar a poder posar peu a lloc segur.
185 metres més avall tenia la dura realitat, un carrer ample, farcit de cotxes i vianants que poca cosa podrien fer per a amortir el cop amb l’asfalt. Una mort segura. Un destí que estava escrit i que potser, només potser, arribava massa prest. Perquè per a algú com jo, jove, famós, ric, guapo, actor de prestigi, una mort prematura m’hauria fet etern. Morir com després moriria en James Dean, en plenitud i reconegut per sempre era el meu desig. O no. Per què estimava tan poc la meva vida? Com se’m va ocórrer escalar aquell edifici? Volia tocar el cel amb els dits, em delia per ser el més intrèpid, el més descarat, el més inconscient, el més fort, el més valent... I tot perquè no tenia por de res, sobretot, no tenia por de morir.
Per això vaig aquell matí vaig decidir que escalaria l’edifici, per demostrar a tothom que no tenia por de res, per superar un nou repte a la llista, per ser únic i incomparable. Per ser jo mateix, vestit de gala, com sempre, amb les sabates enllustrades i el capell indià ben calat, demostraria al món que res ni ningú em podria aturar. Ho he de reconèixer, no pensava en res més que en pujar per amunt sense mirar enrera, sempre amunt i somrient, fent cas omís dels crits de la gent que em veia passar des de dins de les finestres, ignorant per complet els avisos dels pocs policies que anaven arribant. Jo a la meva. I esperant l’admiració dels demés en arribar a la teulada.
De tot això en feren una pel·lícula, deien que jo era un insensat, que volia passar per damunt de tot i de tothom. Que perdia el nord cercant la fama efímera. I ho varen voler simbolitzar amb l’aposta que vaig fer per escalar l’edifici. Deien que el meu egocentrisme era un mal exemple per els joves. Que jugava amb foc perquè era un inconscient, com quan vaig batre el rècord de velocitat en moto, o quan vaig saltar a l’East River el febrer passat des del pont de Brooklyn. Però aquesta vegada m’havia de coronar. I no va ser així. No va ser una escalada a l’Olimp de la fama. Quan vaig perdre l’equilibri a pocs metres del cim vaig trobar-me a mi mateix. Vaig ser conscient, penjat d’aquella agulla, que tan sols volia fugir del tràgic destí que m’esperava enmig de la íntima mediocritat més absoluta. No valorava la meva vida. Volia més protagonisme, volia ser el millor, volia ser recordat per a la posteritat. Mai bastava. Va arribar un punt en què ja no sabia si aquella remaleïda busca m’havia de guiar a l’èxit o m’havia de salvar de l’infern.  Finalment ho vaig tenir clar, aquell ascens hauria simbolitzat la caiguda als inferns, on els dimonis m’esperaven per consumir-me sense pietat, amb nous reptes increïbles, alimentant un ego insaciable, una vida d’aparador perduda en el seu interior. Tanta sort de la busca salvadora. Quan estava allà penjat no vaig pensar en la fama, no vaig pensar en els doblers, no vaig pensar en els reconeixements, no em va passar per davant el següent repte. Eren les tres menys vint de l’horabaixa del segon diumenge d’abril de 1923. Ho record perfectament. Aquell dia vaig començar a viure.
Harold Lloyd

Manhattan, juny de 1975

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada

NOVA PÀGINA WEB CEIP MONTAURA

A partir d'aquest curs no utilitzarem aquest bloc ja que hem creat una nova pàgina web de l'escola. Hi podeu accedir clicant aquí !